KravaArtHouse

Хто нарешті стане власником землі в Україні? Земельна реформа чи лобіювання політичних інтересів?

Стаття про земельну реформу в Україні



 Під керівництвом нового уряду за останні два роки Україна поринула у повномасштабний вир перетворень та реформ. Так, 2011 рік став ключовим у вирішенні майбутньої долі найдорогоціннішого ресурсу країни, а саме – її землі. Довгоочікувана земельна реформа, яка стримує розвиток аграрного сектору ще з часів здобуття незалежності, нарешті виходить на фінішну пряму. За строк в один рік уряд бере на себе відповідальність підготувати всі основні закони та механізми для втілення земельної реформи в життя, щоб вже у новому 2012 році земля вільно циркулювала на ринку у якості товару. Згідно плану реформи в Україні буде створена прозора система купівлі-продажу та ціноутворення земельних ресурсів, впроваджений новий Державний земельний кадастр та правила приватизації земельних наділів. Після скасування мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення, земля, як цінний товар, стане доступною для кожного українського громадянина та створить поштовх для розвитку сільської місцевості країни.

 

 Ідея реформування ринку землі справді актуальна, лише втілення її в життя наштовхує на безліч запитань, на які звичайні люди не можуть знайти відповідей. Як і в будь-якій ситуації коментарі сучасної української  влади та опозиції розходяться, вже не кажучи про оцінку світових експертів, які регулярно вмовляють уряд України не поспішати. За оцінкою Світового банку для завершення фінальної стадії земельної реформи Україні потрібно ще мінімум два з половиною роки. На протидію світовим прогнозам Віктор Янукович та Микола Азаров, як головні лобіюючі сили земельної реформи стверджують, що повноцінне впровадження реформи можливе вже в наступному році. І це незважаючи на відправлення Верховною Радою на повторне читання закону «Про ринок землі» у листопаді цього року, що вже практично міняє строки впровадження реформи в дію. В свою чергу, голова Агентства земельних ресурсів України, Сергій Тимченко стверджує, що впровадження земельного кадастру в Україні відбудеться лише на початку 2013 року. Слід зазначити, що без чіткого Земельного кадастру впровадження земельної реформи абсолютно неможливе, одне виключає інше. Якщо є чіткий перелік та опис всіх земель країни згідно їх призначення, біофізичних особливостей та функціональних можливостей, відповідно і є цивілізований продаж землі на ринку. Без даного документу Україні загрожує ситуація, коли на цінних родючих чорноземах, де слід вирощувати сільськогосподарські культури, буде відбуватися будівництво маєтків, гаражів та підприємств сучасних латифундистів.

 

 Неспівпадіння строків введення земельної реформи в дію та розбіжності у трактовці переваг та недоліків ставлять простих селян та власників паїв у глухий кут. Складається враження, що члени політичних сил України вкотре намагаються лобіювати свої приватні інтереси, а не інтереси громадян своєї країни. Ситуація з відтягуванням введення Земельного кадастру в дію після старту продажу землі, наштовхує на думку, що влада має бажання повернутися у часи «великого переділу» початку 90-х. На даний момент відомо, що після реформи кожен власник земельного паю нарешті стане його повноправним хазяїном, в рамках законодавства людина зможе робити із своєю землею все, що захоче. Дана ситуація полегшить життя багатьох громадян, зокрема людей похилого віку, які вже не в змозі вести ефективний обробіток своїх земельних наділів. Вільний обіг земельних ресурсів на ринку створить привабливий інвестиційний імідж країні у світі та залучить додаткові кошти у розвиток аграрного сектору, стимулюватиме всі типи агропідприємств. Земельна реформа це не лише поштовх у напрямку поліпшення стану сільського господарства України, це й повномасштабні загальноекономічні зміни, які покликані поліпшити життя населення країни в цілому. Явними недоліками майбутньої реформи залишається неузгодженість думок політиків щодо вирішення ключових питань загальнодержавних перетворень. Так, в парламенті та кабінеті міністрів досі точаться суперечки щодо питання продажу землі іноземним громадянам та підприємствам з іноземним капіталом, чи варто вводити земельні аукціони, як стримати хаотичний розпродаж земель сільськогосподарського призначення, як уникнути централізованого впливу держави та багато інших суперечливих питань. Поки політики дебатують, звичайні люди залишаються заручниками недосконалого законодавства. Власники паїв залишаються у правовому вакуумі, а прогресивні фермерські господарства не можуть досягнути бажаного масштабу виробництва. На даний момент відомо лише одне, що земельна реформа потрібна Україні, як свіжий ковток повітря, який відродить багатство нашої краї. На зволікання вже не має часу, потрібно рятувати першочергове – землю.



Создан 08 дек 2011



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником